Заробіток на рефералах і реферальних програмах

183

Мало хто починає роботу в інтернеті з отримання прибутку за допомогою рефералів і реферальних програм. Між тим, саме цей вид заробітку можна з деякою натяжкою прирівняти до пасивного доходу — один раз приклавши зусилля, можна потім досить довго пожинати плоди своєї праці у вигляді більш-менш стабільних грошових надходжень.

Реферальна система відіграє величезну роль у житті інтернету — на ній тримається багато. Для розуміння принципу заробітку, ознайомимося з деякими її термінами і роботою.

Будь-якого проекту інтернету вимагається розвиток, мірилом якого є кількість його відвідувачів, користувачів наданими послугами або покупцями — чим їх більше, тим краще. Залучення нових користувачів може бути найрізноманітнішим — реклама, розсилання і т. д. Одним із способів вирішення цього завдання є залучення нових користувачів вже існуючими членами проекту, отримують за це різні дивіденди, в тому числі і матеріальні. Ця методика розвитку і називається реферального системою.

У кожного члена реферального системи є назви. Користувач, який залучає нових членів в проект, є по відношенню до них реферерів (іноді називається рефером). Залучені ним користувачі є його рефералами (на жаргоні називаються рефами).

Два найважливіших питання — за що і звідки платяться гроші рефереру. Погодьтеся, просто за залучення користувачів на сайт навряд чи хто стане платити гроші. Тому платять за яку-небудь дію, вироблене рефералом. Якщо це сайт по заробітку на кліках, то реферер буде отримувати відсоток від заробітку кожного реферала, на обміннику або платіжною системою виплачується відсоток від транзакції і т. д. Немає дій реферала — немає заробітку.

Тепер дізнаємося, звідки платяться гроші реферу. Перше, що приходить в голову — із заробітку рефералів. Така думка слушна, але невірна, і є однією з найпоширеніших помилок новачків інтернету. Власники сайтів розуміють, що таким способом вони б відлякали рефералів і зруйнували б взагалі весь принцип реферального системи. Тому гроші сплачуються самим сервісом, на якому працюють користувачі. Вони закладені у вартість послуг або оплати за дії і реферали таким чином нічого не втрачають.

Реферальна система може містити багато рівнів. Ваші реферали можуть самі залучити нових користувачів, і їх реферали стануть також вашими рефералами другого рівня і т. д. Неважко помітити, що ваші реферали будуть реферерами по відношенню до своїм рефералам. У переважній більшості випадків реально приносять прибуток програми є однорівневими (про це піде мова в кінці матеріалу). Схема п’ятирівневою системи наведена на малюнку.

Практично кожен сайт, на якому можна тим або іншим способом заробити гроші, пропонує своїм користувачам можливість участі в реферального програми. Для цього слід зареєструватися і отримати свій аккаунт. У спеціальному розділі аккаунта, званому в більшості випадків «Партнерська програма», знаходяться спеціальні матеріали для залучення рефералів. Зазвичай це банери і текстові посилання, що ведуть на проект. У кожній посиланням знаходиться ваш ідентифікатор, за допомогою якого програмна частина проекту визначить, що користувачі прийшли саме по вашому посиланню. Розміщуючи рекламні матеріали в інтернеті, ви забезпечите приплив нових користувачів, автоматично стають вашими рефералами і закрепляющихся за вами. Їх перелік і заробіток будуть доступні у вашому акаунті.

Способи залучення рефералів

Залучення рефералів може бути явним і неявним. У переважній більшості випадків використовується неявне залучення — користувачі, переходячи по посиланнях, не відають, що стають чиїмись рефералами. Причина проста — вони взагалі не знають про існування реферальних систем і ідентифікатори в посиланнях. При явному відвідувачам повідомляється, що реферальне посилання.

Багато новачків не хочуть бути чиїмись рефералами навіть знаючи про те, що їх заробіток менше не стане. Причина психологічна — люди не бажають, щоб в їх діях наживалися і часом вирізають ідентифікатори з посилань. Тому багато маскують різними способами реферальне частина посилання або всю посилання.
А от досвідчені користувачі, навпаки, шукають хорошого реферера, який пропонує найвигідніші умови співпраці. Зазвичай така ситуація характерна для сайтів заробітку, а вигідними умовами в більшості випадків є рефбек — повернення рефером частини реферальских нарахувань своїм рефералам (на деяких сайтах для цього є автоматична опція).

Вибір способу залучення залежить від проекту. Реферальні системи, де реферали повинні виконати які-небудь дії (придбання, замовлення послуги, переказ грошей тощо) називаються партнерськими програмами або партнерками. У цьому випадку приховане залучення буде найбільш доречним варіантом. Не говорити ж відвідувачам, перехідним за рефсылке, приміром, на обмінник валют, що вони стануть вашими рефералами, а ви будете отримувати винагороду.

Якщо ж потенційні реферали залучаються на якийсь проект заробітку, де розвинена спільнота, де члени можуть надсилати один одному повідомлення (wmmail.ru, наприклад), то, можливо, явна форма буде кращим варіантом. При такій формі залучення майбутній реферер пропонує своїм майбутнім рефералам які-небудь особливі умови роботи або співпраці. Рефбэк, наприклад, всілякі бонуси або іншу винагороду, піднімає їх прибуток. Трапляється навіть бачити боротьбу рефереров за рефералів — кожен пропонує більш вигідні умови, особливо, якщо реферал обіцяє бути активним.

Де набирати рефералів

Існує два місця, де можна набрати рефералів. Перше — власний сайт, друге — решті інтернет у вигляді профільних тематиці реферального програми гілок форумів, соціальних мереж, чужих сайтів у вигляді коментарів зі своєю рефссылкой та інших подібних місцях.

Приклад реферального посилання на Фейсбук

Деякі використовують поштові розсилки, але за останні роки СПАМ так осточортів і всім, що всерйоз розглядати їх як джерело рефералів не варто. Хоча… Мої перші реферали з’явилися саме з поштових розсилок (я використовував публікації про заробіток на сайтах пошуку роботи). Але було це дуже давно.

Один з найкращих способів залучення рефералів — свій сайт. Є, правда, застереження — сайт повинен бути якісним і, що важливіше, мати хороші позиції в пошукових системах за запитами, відповідним тематиці реферального програми. З пошукової системи відвідувач потрапляє на сторінку вашого сайту з описом достоїнств послуги, товару, сервісу або роботи, а потім, якщо опис здалося йому переконливим, переходить за посиланням, явно або неявно стаючи вашим рефералом. Деякі із сайтів зроблені спеціально для залучення рефералів і кількість реферальских посилань і банерів деколи перевищує всі розумні межі.

З часом, якщо сайт дійсно якісний, на нього з’являються посилання з профільних форумів і потік рефов може зрости.

Де можна заробити на реферального програми

Реферальні і партнерські програми пропонують багато сайтів — інтернет-магазини, сервіси хостингу, платіжні системи, електронні валютні обмінні пункти, сервіси заробітку (кликовые спонсори, опитувальники, файлообмінники і т. д.), рекламні сервіси (банерні і тизерну біржі), сервіси копірайтингу, інвестиційні фонди, біржі Форекс — список можна перераховувати дуже довго. При цьому 99% партнерок пропонують програми одного рівня. Є, звичайно, сервіси з багаторівневими програмами, які пропонують 10% відрахувань за рефералів першого рівня, 5% — за другий рівень, 3% за третій, 1% за четвертий і т. д. Виходячи зі свого досвіду, можу сказати, що такі програми не працюють і є простий трюком. Якщо у когось досвід більш успішний, то можна тільки порадіти.

Про обман

Вибираючи проекти для співпраці, слід звертати увагу на можливість обману — навряд чи сервіс з сумнівною репутацією стане вам чесно виплачувати гроші. Деколи реферальні посилання ведуть на такі лохотрони, що можна за голову хапатися. І хто намагається заробити на них, вважаючи, що йому будуть виплачені гроші!
У нових проектах також можливі невиплати. І причина тут не в обмані, а в можливості вижити новому сервісу у висококонкурентному інтернеті — вдається це далеко не всім.

В цілому, перевірити чесність перерахунку реферальских нарахувань неможливо. Так, статистика кількості рефералів і їх дій надається на кожному сайті, але от чи можна в повній мірі вірити їй, це хороше питання. Думається, що частина грошей банально тырится…

Деякі з вас можуть помітити, що не зазначена величина заробітку на рефералах. З очевидних причин вирахувати її хоча б приблизно не представляється можливим — все залежить від кількості рефералів, їх активності та тематичної спрямованості програми. А ось про стабільність говорити можна. Серед рефералів трапляються користувачі, які досить стабільно виконують багато дій і якщо партнерок велика кількість, то можна говорити про якійсь подобі пасивного доходу — за посиланнями або своїм сайтом потрібно все-таки стежити.

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!