Контекстна реклама як спосіб заробітку. Знайомство з механізмом роботи

76

Ви — власник сайту і вирішили трохи заробити на ньому. Похвальне прагнення. Весь інтернет давно заповнений сайтами, які приносять прибуток своїм власникам. Чому б і нам не стати одним з них? А оскільки контекстна реклама є одним з відносно простих способів заробітку на сайті, з якого починають майже всі, то ця стаття саме для вас. У ній ми дізнаємося, що таке контекстна реклама, ознайомимося з механізмом її роботи і іншими корисними відомостями.

Контекстна реклама — спосіб розміщення реклами в інтернеті, при якому її вміст відповідає, або близько тематиці вмісту сторінки, на якій вона показується. Наприклад, на сторінці, присвяченій опису моделі комп’ютерної миші, будуть виводитися рекламні блоки з пропозицією купити інші моделі мишок і всіляких комп’ютерних аксесуарів, що виглядає цілком логічно.
Реклама також може показуватися на підставі результатів раніше проведених відвідувачем сайту пошукових запитів. Якщо відвідувач тієї ж сторінки з описом миші раніше шукав вхідні двері, то йому може бути показана реклама дверей.

Реклама розміщується на сторінці у вигляді окремих блоків з текстовим, текстово-графічних вмістом, або у вигляді банера. При цьому можна налаштувати зовнішній вигляд рекламного блоку, зробивши його майже не відрізнятись від стилю оформлення сторінки.

Чому контекстна реклама дуже популярна? В основному, із-за простоти використання. Від власника сайту потрібно всього лише розмістити код рекламного блоку у себе на сайті. Звичайно, крім розміщення коду потрібно аналізувати статистику відвідувань, кількість кліків — тобто робити ту роботу, яку роблять далеко не всі. Але це, як мовиться, інше питання.

Ще одна з причин поширеності контекстної реклами — її висока ефективність рекламного інструменту. Адже вона б’є прямо в десятку — відвідувачу показується саме те, за чим він зайшов на сайт, або те, що оскал раніше.

Які механізми заробітку на контекстній рекламі

Ви розміщуєте на сторінках свого сайту рекламні блоки. Відвідувач, клікаючи на них потрапляє на сайт рекламодавця. Кожен клік — це ваш заробіток, ціна його різна в різних системах і залежить від безлічі чинників — тематики сайту або блогу, типу рекламного блоку і т. д.

Для оцінки ефективності рекламного блоку використовується термін CTR.

CTR — від англ. click-through rate (рейтинг клікабельності) — відношення кількості кліків на рекламу до кількості її показів. Вимірюється у відсотках і обчислюється за формулою:
CTR = кількість кліків / кількість показів * 100.
Наприклад: реклама показана 100 разів і на ній клікнув один відвідувач. CTR в даному випадку дорівнює 1%.

Більш високий CTR говорить про більшу кількість кліків на рекламному блоці, що, в свою чергу, дає можливість судити про величину його прибутковості.

Інший варіант заробітку — оплата не за кліки, а тільки за покази рекламного блоку. Фактично ви отримуєте гроші за відвідування свого сайту і оплата кожного показу дуже невелика.

Який сайт потрібен для заробітку на контекстній рекламі?

Відвідуваний. Це якщо коротко. А якщо детальніше, то дуже відвідуваний. Я не знущаюся і розумію, що цю статтю читають новачки — майстрам тут нічого робити і вони все це давно знають. І для початківців це питання питань. Розумію також, що питання про сайті у багатьох стоїть таким чином: «У мене його немає, але я чув, що на сайті можна заробити. Варто її створювати?». Що сказати… За кілька місяців можна створити більш-менш пристойний сайт. Але він не розкрутиться за цей час, повірте. Якщо, звичайно, не витрачатися на рекламу. Але ми ж говоримо не про вкладення в сайт, а про заробіток, вірно. Орієнтуйтеся на півроку-рік при більш-менш пристойному кількості сторінок — хоча б пару сотень.

Величезне значення має тематика сайту. Не сумніваюся, що в часи пташиного грипу на контекстній рекламі непогано заробили власники сайтів з медичною тематикою. Так що якщо сайту у вас немає, але ви збираєтеся зробити його, поставтеся до вибору його спрямованості з підвищеною увагою.

Як почати роботу

В інтернеті існують сервіси (системи) контекстної реклами, які є по суті посередниками між рекламодавцями і власниками сайтів, які надають місце для реклами.
Сервісів реклами не так вже й багато. Виділимо з них найбільш відомі — це Google AdSense, РМЯ (Рекламна мережа Яндекса) і Блогун. Всі вони є конкурентами по відношенню один до одного, у кожного з них є свої переваги і недоліки. У відповідному розділі нашого сайту є покрокові інструкції для роботи з цими сервісами та їх опис. А тут лише зазначимо, що на РМЯ приймаються сайти з високою відвідуваністю — не менше 300 відвідувачів в день, і новачкам там робити нічого. Зверну увагу на той факт, що багато хто плутає РМЯ з Яндекс.Директ. Яндекс.Директ — це зворотна сторона РМЯ, якщо можна так сказати, та реєструються в ній люди, які хочуть замовити рекламу свого продукту. Тому, коли говорять «заробити на Яндекс.Директ» зазвичай мається на увазі заробіток з Рекламною мережею Яндекса.

Після реєстрації в сервісі ви отримаєте свій аккаунт, зайшовши в який ви знайдете все необхідне для своєї роботи. Перш за все, потрібно уважно ознайомитися з правилами сервісу, дізнавшись, що можна розміщувати, на яких сторінках і в яких кількостях. Дізнайтеся також, чи можна розміщувати на одній сторінці контекстну рекламу інших систем.

Після цього можна приступити до створення нової рекламної кампанії. Вам належить вибрати, на чому ви хочете заробляти — кліках або показах, розмір рекламного блоку, його тип і т. п. По завершенні цього процесу вам буде надано html-код рекламного блоку, розмістивши який на своєму сайті ви почнете заробляти гроші. Ніщо, до речі, не заважає створити кілька рекламних кампаній.

У кожної системи контекстної реклами є свої правила і порушувати їх не варто — потім довести що-небудь буде досить важко. Правила ці різні, але є спільний момент: не можна штучним способом збільшувати кількість показів або кліків. Це розміщення рекламних блоків на примусово спливаючих вікнах, кликання на своєму ж сайті по рекламних посиланнях — улюблене заняття початківців і використання всіляких програм, призначених для таких цілей — улюблене заняття більш досвідчених товаришів. І якщо ваш аккаунт заблокують за це — не ображайтеся.

Отже, з основами роботи з системами контекстної реклами ми ознайомилися. Знайомство це короткий, не сперечаюся, але почати працювати ви зможете. Я свідомо обійшов мовчанням питання: «Скільки можна заробити на контекстній рекламі?». Сподіваюся, ви розумієте, що величина заробітку прямо пропорційна вашій працьовитості. І безпосередньо залежить від відвідуваності сайту.
Безумовно, в цій справі, як і в будь-якому іншому, якщо справою займатися серйозно, існують свої тонкощі і секрети. Про це — на сторінках нашого сайту в розділі «Заробіток на контекстній рекламі».

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!