Чого не слід робити на своєму блозі. Неявні помилки блогерів

84

Ми вже знаємо про основні помилки, які часто роблять початківці блогери. Тепер давайте розберемося, чому при відвідинах деяких блогів деколи виникає бажання їх більше не відвідувати. Якщо не відразу, то потім. Кажучи іншими словами, ми розглянемо неявні помилки, які можуть викликати таку поведінку людини, вперше відвідав ваш блог. І, звичайно, постараємося їх не допускати.

Як утримати відвідувача на своєму блозі

Давайте поглянемо на свій блог з точки зору відвідувача. Безумовно, якщо він добре знайомий з вашим блогом, давно відвідує його, то цього відвідувача можна вважати утриманим на вашому блозі. Навряд чи він піде — ясно, що людина зробила свій вибір на вашу користь і його все влаштовує. А якщо людина прийшла в перший раз? Як його зацікавити і втримати?

Загальне враження у відвідувача складається в перші хвилини, проведені на вашому блозі. А іноді вистачає і секунд. І якщо він за цей короткий час залишив ваш блог, можете вважати його втраченим. З усіма витікаючими наслідками — втратою трафіку і зменшенням заробітку. Ну, добре, а з чого складається перше враження? Спробуйте зайти на кілька чужих блогів і проаналізуйте свої почуття. Звичайно, це буде дещо суб’єктивна думка — всі ми люди, але все ж зробіть це. Можу з ходу вгадати одну з причин, яка викликає у вас роздратування і бажання покинути інший блог — відсутність потрібної інформації. Якщо ви на двох-трьох сторінках не знайдете нічого цікавого, чи підете ви на четверту? То-то. А адже було проведено стільки роботи: створення блогу, реєстрація в пошукових системах, розміщення посилань і т. д. і т. п. А людина все одно йде по тій або іншій причині… Щоб цього не сталося, ми ознайомимося з помилками, які допускають багато в своїх блогах, відштовхуючи тим самим своїх відвідувачів.

Непотрібні пости

Ніщо не викликає такого роздратування, як непотрібні пости, написані для додання блогу більшої ваги у вигляді кількості статей. На журналістському сленгу така інформація називається водою. Налити води, значить написати інформацію, мета якої — просто заповнити будь-який простір. Це в повній мірі можна спроектувати на інший блог. Це дає, не буду приховувати, певні дивіденди у вигляді більшої кількості слів і статей блогу. А це не може не врахувати пошукові системи. Але ми ж робимо блог не для них, чи не так? І відвідувачі шукають цілком певну інформацію — нові цікаві види тренувань, смачні рецепти, спортивні поради, поради про те, як можна заощадити, як поліпшити своє життя або інформацію про музику і т. д. Якщо вони цього не знайдуть в перші хвилини відвідування блогу, то ми пам’ятаємо, що відбувається. Більш того, відвідувач навряд чи повернеться — він витратив свій час, нічого не знайшов і зрозумів, що на цьому блозі цікавої інформації немає. І навіть якщо потім ви зміните стратегію блогу і почнете писати корисні і гарні статті, зменшивши їх кількість, десь у підсвідомості цих відвідувачів залишиться не найкраща думка про блозі, і щоб його змінити, потрібно буде докласти набагато більше зусиль. Зате якщо новий відвідувач на першій сторінці блогу знайде посилання і описи декількох постів, які його зацікавлять, можете вважати, що ви залучили цього відвідувача і ваші труди не пропали дарма. Але це ще не все. Нам потрібно утримати його на своєму блозі і зробити так, що б він і повернувся.

Великі проміжки часу між постами

І ось наш користувач додав блог в закладки і повернувся. Здорово! І що ж він бачить? Що з часу його останнього відвідування нічого не змінилося. Гаразд, — думає він, — зайду пізніше. Зайшов ще раз. Чи потрібно говорити, що зробить людина, і чи зайде він ще раз, якщо бачить, що останній пост був опублікований невідомо коли і нічого з тих пір не змінюється. І незважаючи на те, що минулі пости можуть містити безліч корисної інформації, він не підпишеться на вашому блозі, можу вам точно сказати. В якісному блозі нові пости публікуються як мінімум раз в тиждень. Це забирає час, зрозуміло, але ви ж знали на що йшли. Якщо ж ви публікуєте нові статті 3-4 рази в тиждень, то це взагалі чудово, хоча є блоги, оновлюються кілька разів на день.

Згадка про те, що ви пишете рідко

Ще один з варіантів, який не додасть відвідувачу оптимізму і бажання залишитися. В житті бувають різні випадки, на те вона і життя. Але якщо вже так сталося, що ви були змушені пропустити певний час у веденні блогу, то не варто виставляти напоказ. Цілком можливо, що побачивши «Вибачте, що довго нічого не писав — був зайнятий, але тепер буду писати частіше!», відвідувач подумає, що це буває часто, а це не найкращий початок для знайомства з блогом. А що ж робити? Нічого особливого. Напишіть кілька якісних постів. Постійні відвідувачі оцінять ваші труди. А у нових не складеться негативної думки в перші ж секунди відвідування блогу.

Кращі пости знаходяться не в потрібному місці

Як би ви не старалися, одні пости будуть краще інших. Завжди є певна тематика, або питання, яке незмінно буде більш цікавий відвідувачу, ніж інші. І оскільки
перегляд архівів за багато місяців є непосильним завданням для нового читача, він може просто не знайти ці ударні, якщо можна так сказати, пости. Висновок напрошується сам собою: деякі з таких постів потрібно розташовувати в такому місці, щоб вони були видні завжди. Наприклад на боковій панелі блогу. Повірте, результат дасть про себе знати. Адже згадайте, як іноді буває: заходиш на сайт з певною метою і раптом бачиш посилання на іншу статтю з цікавою тематикою. Я завжди йду по такому посиланню і відкриваю інформацію в новому вікні браузера. А вже потім згадую про мету свого візиту і повертаюся до залишеної сторінці.

Надлишок реклами

Не варто, напевно, говорити про те, які почуття викликає велика кількість реклами. Навіть при швидкому інтернеті іноді доводиться чекати завантаження усіляких банерів, плаваючих віконець і т. д. Іноді серед усього цього важко знайти потрібні посилання зрозуміти структуру навігації блогу. Якщо вже ви підійшли до такого рівня розвитку блогу, коли можна підзаробити на рекламі, то майте почуття міри, інакше замість прибутку можете отримати збитки у вигляді втрачених відвідувачів.

Кидається в очі або дратуюча реклама

Іноді навіть один вид реклами здатний відлякати відвідувача, якщо не відразу, то потім. Наведу приклад. На одному, дуже якісно зробленому ресурсі, після завантаження сторінки завжди завантажувалася плаваюча область з рекламою якогось ігрового сайту. Причому ця область часом з’являлася після прочитання доброї частини посту, раптово перекриваючи текст. Мені, звичайно, доводилося закривати її, при цьому в додатковому вікні відкривалася сторінка цього ігрового сайту. І чого досягли автори блогу? У мене в закладках є цей ресурс, але заходжу я на нього в саму останню чергу, коли на інших подібних за тематикою блогах я не знаходжу потрібної інформації. І це при тому, що ресурс дуже якісний і іншої реклами на ньому немає!

Потрібна інформація втрачається в довгім пості

Пост, в якому важко швидко знайти потрібну інформацію, не можна назвати якісним. Відвідувач не повинен витрачати свій час пошуку потрібної інформації на сторінці. Цілком можливо, що він прийшов до вас з пошукової системи. А це означає, що одночасно з вашим у нього може бути відкрито декілька сайтів ваших конкурентів. Тому найважливіші частини статті потрібно виділити і не дати їм загубитися у тексті. Способи можуть бути різні — виділення жирним шрифтом, використання маркірованого списку, використання тега «blockquote» і т. д. Це акцентує увагу відвідувача на виділених місцях, спростить йому пошук інформації і тим самим не дасть йому перейти на блозі конкурента — можливо, в цьому вже не буде потреби.

Занадто багато «перешкод» на сайті

Це стосується не тільки реклами, про яку ми говорили. Можна також цілком пристойно замусорить блог всілякими додатковими меню, опитуваннями, тегами і всім тим що пропонує використовуваний сервіс або CMS. Замусорить так, що відвідувач просто заплутається в сайті, не розуміючи, що до чого відноситься. Логіка автора блогу така: раз ця можливість є, то її потрібно використовувати, не замислюючись про те, чи потрібна вона на блозі. А в сучасних системах управління сайтом можливостей і різноманітних фішок чимало. І з’являються десятки непотрібних блоків, які, на думку автора, надають блогу солідність — на ньому стільки всього.
Повторюся, майте почуття міри, зробіть читання блогу приємним.

Неінформативні заголовки постів

Яким має бути заголовок статті в блозі? Відповім: він повинен бути інформативним, досить конкретизованим і коротко відображати зміст статті. Відвідувач прийшов на ваш блог і переглядає першу сторінку — дозвольте йому зрозуміти з заголовків, про що йдеться в тій чи іншій статті. Він це оцінить, повірте. І не забувайте, що пошукові системи ваші пости, якщо вони потраплять в поле зору потенційного відвідувача, будуть виводити у вигляді заголовків. І саме за ним відвідувач буде орієнтуватися при виборі того чи іншого блогу.

От і все. Точніше, майже все. Розумію, стільки інформації важко засвоїти відразу. Це можна, це не можна, це робиться ось так, а про це краще не думати… Голова обертом піде. Але всі ці труднощі тимчасові, рано чи пізно ви виробите свій стиль роботи. Напевно не обійдеться без всіляких накладок, і набивання шишок — не помиляється той, хто нічого не робить.
Дозволю собі дати вам невеликі поради: частіше ставте себе на місце відвідувача і використовуйте при створенні та веденні свого блогу почуття міри. Якщо ви впевнені оцінити свою роботу, попросіть знайомих подивитися ваш блог і вислухайте критичні зауваження. Іноді вони змушують по-новому дивитися на своє творіння. Ну, а далі — все в ваших руках…

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!