Словник інтернет-термінів, інтернет-сленгу та жаргону

3

Інтернет рясніє різними словами, які іноді вводять в оману людей, початківців з ним знайомитися. Дивного нічого немає: інтернет цілком можна порівнювати з наукою. Адже він має всі атрибути і властивості, притаманні науці: спільноти, інститути, організації, рейтинги, своїх учених і свою філософію. Так чому б не мати свої терміни, сленг і жаргон?

Цей словник не має перехресних посилань, як у Вікіпедії. Але швидко знайти потрібне слово допоможе вбудована функція пошуку, яка є в будь-якому браузері. Потім натисніть Ctrl+F, ведіть частина слова, після чого всі збіги виділятися кольором. Натисканням клавіші F3 ви зможете швидко переходити від одного підсвіченого слова до іншого.

Російський алфавіт

– A –

Аккаунт (синонім: екаунт — від англ. account — обліковий запис, особистий рахунок — це обліковий запис, що містить відомості, які повідомляє про себе користувач при реєстрації у визначеному сервісі (сайті). Крім облікових даних облікового запису містить безліч настройок і опцій для роботи з цим сервісом. Говорячи простою мовою, аккаунт — свій особистий розділ (кабінет) в сервісі.

– Б –

База даних — спеціальне програмне забезпечення, призначене для організації зберігання і доступу до даних (інформації). Більшість сучасних сайтів зберігаються саме в базах даних, розташованих на своїх серверах.

Бан (від англ. ban — забороняти) — один з прийнятих в інтернеті способів контролю за діями користувачів. Як правило, бан полягає в позбавленні або обмеженні яких-небудь прав користувача (зазвичай заборону на коментування та можливість входу в свій аккаунт). Можливість введена в цілях захистити інтернет-сайт від тролів, спамерів, вандалів і інших осіб, чиї повідомлення шкодять продуктивній роботі ресурсу. Іноді в бан можуть потрапляти і сайти: потрапити в бан пошукової системи — значить випасти з її пошукової бази.

Банер — статичне або анімоване рекламних зображення, що розміщується на сайті в цілях отримання прибутку або залучення відвідувача. Файли банерів мають формат GIF, JPG або PNG. Існують також банери зроблені за технологію Flash. Розміри банерів мають свої стандарти і вимірюються в пікселях. Найбільш популярні розміри: 468х60, 234х60, 120х60, 100х100. Пройшовши по посиланню, ви зможете ознайомитися зі всіма популярними видами банерів.

Банерна реклама — рекламна кампанія, заснована на розміщення банерів на інтернет-сайтах. При цьому можливе пряме взаємодія між учасниками кампанії (рекламодавцем і власником сайту), або їх участь у біржах і мережах банерної реклами. В останньому випадку рекламодавцю надається безліч опцій: вибір часу показу, визначення цільової аудиторії за інтересами та територіальною ознакою і т. д.

Бігун — один з відомих російських сервісів контекстної реклами (читати про заробіток на Бігуні).

Біржа (інтернет-біржа) — місце співробітництва зацікавлених сторін, коли потрібно отримати інтернет-послуги або провести рекламну кампанію. В інтернеті широко поширені біржі копірайтингу, просування сайтів статтями та літературою, біржі банерної та тизерної реклами.

Браузер (синонім: броузер — від англ. browser) — програма для навігації в мережі інтернет. Найбільш поширені програми: Microsoft Internet Explorer, Firefox, Opera. Google Chrome.

Букс (bux) — жаргонна назва клікових спонсорів, які платять за кликання на рекламних посиланнях. Термін походить від доменних імен цих спонсорів, в кожному з яких є «bux», наприклад, neobux.com. Тематика заробітку на буксах повністю розкрита на моєму сайті.

– –

Всесвітня павутина (англ. World Wide Web) — розподілена система, що надає доступ до пов’язаних між собою документів, що розташовані на різних комп’ютерах, підключених до інтернету. Всесвітню павутину утворюють мільйони web-серверів. Більшість ресурсів всесвітньої павутини являє собою гіпертекстові (html) документи, що називаються web-сторінками.

Веб-сайт (від англ. website: web — «павутина», «мережа» і site — «місце», букв. «місце в мережі») або просто сайт — в комп’ютерній мережі об’єднана під однією адресою (доменним ім’ям або IP-адресою) сукупність електронних документів (файлів) приватної особи або організації. За замовчуванням мається на увазі, що сайт розташовується в мережі інтернет. Всі веб-сайти в сукупності складають Всесвітню павутину.

Вхідні посилання — посилання, що ведуть на сайт з інших сайтів. Називаються також входять або зворотними посиланнями.

– Р –

Гіперпосилання — див. Посилання.

Говносайт (скор. ГС) — низькоякісний сайт.

– Д –

Доменне ім’я (домен) — унікальний людині зрозумілий код, створений спеціально для людей і призначений певного IP-адресою. Кожен сайт має своє доменне ім’я, при наборі якого ми потрапляємо на потрібну адресу, хоча в дійсності адресація відбувається по IP-адресою — цифрам, які ми просто не в змозі запам’ятати. Читати статтю про те, де і як купити доменне ім’я.

Дорвей (від англ. doorway — вхідні двері, портал) або вхідна сторінка — вид пошукового спаму («чорної розкрутки сайту»), веб-сторінка, спеціально оптимізована під один або декілька пошукових запитів з єдиною метою її потрапляння на високі місця в результатах пошуку по цим запитам. Іноді дорвеем називають і цілий веб-сайт, що складається з таких сторінок.

– З –

Забанити (сайт) — див. Бан.

Заробіток на трафіку — заробіток будь-яким способом, в основі якого лежить висока відвідуваність сайту (див. «Трафік»). Синоніми — зливати трафік, зливати трафік.

– І –

Інтернет-сервер — сукупність технічних і програмних засобів, що забезпечують функціонування різних сервісів інтернету: http-протокол (сайти), e-mail (електронна пошта), ftp (протокол передачі файлів) і т. п. Сервером прийнято також називати сам комп’ютер або весь центр на якому розміщені сайти, e-mail акаунти і т. д.

Індексація — лексичний аналіз і розбір текстових матеріалів сайту з метою складання списку використовуваних слів і виразів. Складений таким чином список використовується при пошуку інформації на сайті за запитом користувача. Індексація проводиться в автоматичному режимі спеціальними програмами, що називаються пошуковими роботами. Використовується всіма пошуковими системами.

Інтерфейс (англ. interface) — набір правил, на якому дві системи (людина-комп’ютер або комп’ютер-комп’ютер) спілкуються один з одним. При використанні терміна в звичайній мові мається на увазі графічний інтерфейс користувача, тобто коли йдеться про інтерфейсі сайту, то мається на увазі його графічне оформлення, зручність користування і т. п.

Вихідні посилання — посилання сайту, що ведуть на інші веб-сайти.

– До –

Клік (від англ. click) — клацання кнопкою миші. Зазвичай мається на увазі натискання кнопки на засланні.

Клікер — людина, що заробляє (клацанням) кликаньем на рекламних посиланнях.

Контент — зміст, що складається з тексту, ілюстрацій і т. д. і т. п.

Контекстна реклама — механізм показу реклами на основі аналізу пошукових запитів відвідувача або тематики сторінки рекламної площадки. Вважається найефективнішою рекламою, так відвідувачу показує саме те, що його цікавить. Більш докладні відомості про контекстної реклами ви зможете отримати, пройшовши за посиланням.

Кукі (файли cookies — від англ. cookie) — інформація у вигляді невеликого текстові файлу, що залишається на комп’ютері відвідувача сайту програми, запущеної на стороні сервера. Застосовується для збереження даних, специфічних для даного користувача, наприклад: ім’я користувача, час відвідин, кількість відвідувань сервера, регіон користувача і т. п. Отримання файлів куки можна заборонити у своєму браузері.

– Л –

Лінкопомойкі — заспамленный вихідними посиланнями сайт (див. СПАМ і Витікаючі посилання).

Логін — це ім’я облікового запису в будь-якій формі. Вказується при реєстрації майже на кожному сервісі і є необхідною умовою для входу в свій аккаунт. Логін слід зберігати в надійному місці і не втрачати його.

– М –

Монетизація — процес конвертації чого-небудь в гроші. Монетизація сайту (монетизація трафіку) означає процес заробітку грошей на сайті.

Морда — початкова (головна сторінка сайту.

– Н –

Накрутка (кліків і показів тощо) — штучне збільшення кількості кліків і показів — тобто тих дій, за які сплачуються гроші. Накрутка жорстоко карається усіма без винятку сервісами інтернету, незалежно від способу заробітку.

– Про –

Оптимізація графіки — максимальне зменшення розміру графічних файлів (зображень), наявних на сайті, при збереженні прийнятної якості. Буває ручний, коли файли оптимізуються вебмайстром в програмі і автоматичною, при якій всі завантажені користувачами файли оптимізуються системою управління сайту.

Онлайн (від англ. online — на лінії) — процес або операції, які відбуваються в режимі реального часу. Онлайн-трансляція в інтернеті — еквівалент прямій трансляції по телевізору. Залишаючи свій коментар на сайті або спілкуючись в чаті ви також працюєте в режимі онлайн.

Оптимізація сайту — див. Пошукова оптимізація.

Оптимізатор — стосовно до інтернету найчастіше так називають фахівців, що займаються оптимізацією сайтів (див. Пошукова оптимізація).

– П –

Пошукова оптимізація (від англ. search engine optimization, SEO) — сукупність заходів для підняття позицій сайту в результатах видачі пошукових систем по певних запитах користувачів. Існує біла, сіра і чорна оптимізації. Біла — використання тільки дозволених методів розкрутки сайту, сіра — методів «на грані фолу», чорна — заборонених методів. Називається також просуванням сайту, а фахівців цієї сфери називають продвиженцами (сленг) або оптимізаторами.

Пост — стаття в блозі або окреме повідомлення у форумі.

– Р –

Дозвіл екрана (Screen Resolution) — розмір екрана по ширині і висоті. Вимірюється у точках (точках). Чим більш високий дозвіл має комп’ютер, тим більш якісне зображення він здатний виводити на екран.

Реєстрація доменного імені — закріплення певного доменного імені за фізичною або юридичною особою шляхом внесення відповідної інформації в реєстраційну базу даних організації, що координує розподіл доменних імен. Цей процес можна назвати простіше — купівлею доменного імені, яку можна здійснити на сайті, що торгує доменними іменами.

Рунет — російськомовна частина всесвітньої мережі інтернет. Більш вузьке визначення свідчить, що Рунет — це частина Всесвітньої павутини, що належить до національних доменів .su, .ru.

Редірект — автоматичне перенаправлення з однієї сторінки на іншу сторінку або сайт. Перенаправляти можна як відвідувачів, так і роботів пошукових систем. Найвідоміший редирект має код 301 (сторінка переміщена назавжди)

Рекламна мережа Яндекса (РМЯ) — мережа для власників сайтів, що дозволяє їм заробляти публікацією оголошень різних видів. Мережа працює за принципом контекстної реклами — відвідувачу показуються оголошення з тематикою, яку він шукав в Яндексі або яка відповідає тематиці сторінки.

– З –

Сайт (англ. site) — сайт мережі інтернет, машина з певним IP адресою. У звичайній мові під цим терміном мається на увазі веб-сайт. (див. Веб-сайт).

Сервер — комп’ютер, що працює в черговому режимі, і надає послуги іншим комп’ютерам (клієнтам). У звичайній мові під цим терміном мають на увазі інтернет-сервер (див. веб-сервер).

СЕРП — (англ. SERP – search engine results page) – сторінка видачі результатів пошуку пошукових систем. Називається також просто видачею. Наприклад, сторінка за такому-то запиту перебуває на 12 місці в серпі Яндекса.

Серч — сленгове ім’я найвідомішого форуму з оптимізації сайтів forum.searchengines.ru (знайшов на Серч, Серч відкрив новий розділ і т. д.).

Злив трафіку — див. Заробіток на трафіку.

Посилання — елемент веб-сторінки (кнопка зображення, виділений кольором текст), який пов’язаний з іншим документом. Натискання на посилання призводить до переходу на іншу веб-сторінку.

Посилальна маса — кількість посилань, що ведуть на сайт з інших сайтів (зовнішніх посилань). Нарощування посилальної маси означає збільшення кількості зовнішніх посилань. Посилальна маса може бути неякісною, коли зовнішні посилання ведуть з заспамленных сайтів (див. Спам).

Спам (англ. spam) — масова розсилка реклами або іншого виду повідомлень особам, які не бажають їх отримувати. Існує також поняття, як спам на сайті. Це означає, що на сайті (сторінці) виявлено небажане (приховане) вміст, який не бачить відвідувач сайту, але яке підвищує рейтинг сайту в різних пошукових системах. Відноситься до «чорної розкрутки» сайтів. Спамом може ичмтаться надмірна кількість ключових слів на сторінці сайту — така сторінка називається заспамленной. Заспамленными також вважаються сайти з непропорційно великою кількістю вихідних посилань.

– Т –

Тизер — рекламний блок з графічним і текстовим вмістом. Відрізняється від рекламних блоків іншого типу можливим взаємодією з відвідувачем, більш помітним і привабливим виглядом, за рахунок чого вважається більш ефективним (читати про заробіток на тизерах).

Трастовий сайт («білий сайт») — сайт з легальним контентом, не використовує брудні прийоми роботи, зокрема «чорну» розкрутку, різні спамові методи і т. п.

Трафік (англ. traffic) — обсяг інформації, переданої через комп’ютерну мережу через обумовлений проміжок часу. Стосовно до сайтів інтернету зазвичай має на увазі кількість унікальних відвідувачів відвідувачів на добу. На інтернет-жаргоні називається «траф». (див. також «Заробіток на трафіку»)

– –

Унікальність тексту — одна з характеристик тестового матеріалу, що оцінює відсоток міститься в ньому плагіату. Вимірюється у відсотках) максимально можливе значення — 100 (його отримати цілком реально). Для перевірки унікальності існують спеціальні програми та онлайн-сервіси, вона має першорядне значення при заробіток за допомогою написання статей (копірайтингом).

– Х –

Хіт — відвідування відвідувачем сторінки сайту (перезавантаження хітами не вважаються).

Хостинг — послуга з надання інтернет-сервера та забезпечення його цілодобової працездатності. У більшості випадків надається віртуальний сервер, тобто програмне забезпечення, що забезпечує роботу необхідних Вам сервісів, але працює на одній апаратній платформі з іншими подібними віртуальними серверами.

Хостер (хост-провайдер) — організація, що професійно займається наданням послуг хостингу. Рекомендується вибирати послуги професійних хостерів, в яких хостинг є основним видом діяльності.

– Ф –

ФАК — див. FAQ.

ФТП (FTP — File Transfer Protocol) — один з протоколів мережі internet, призначений для обміну файлами.

Файлообмінник (файлхостинг, файловий хостинг, файловий архів) — сервіс, що надає користувачеві місце для зберігання файлів і забезпечує доступ до них інших користувачів інтернету. Деякі файлообмінники платять за певну кількість завантажень файлів, дозволяючи таким чином заробити їх власнику.

Фільтр пошукової системи — покарання пошукових систем щодо сайту за різні порушення. Про таких сайтах кажуть, що вони потрапили під фільтр, знаходяться під фільтрів і т. д. Фільтри зазвичай накладаються в автоматичному режимі, і в більшості випадків обмежують тим чи іншим способом видачу сторінок сайту в результатах пошуку, що проводить до падіння відвідуваності різною мірою.

Флейм (flame) — словесна війна на інтернет-сайті, наприклад, форумі. У процесі бурхливого обговорення учасники забувають про первісної тематики і переходять на особистості, а часом і образи. У більшості випадків тема обговорення з вищевказаних причин до кінця не розкрита і корисну інформацію з подібного спілкування отримати важко.

– Е –

Електронна пошта (E-mail) — програмне забезпечення для передачі повідомлень, використовуючи Інтернет. Електронний аналог листів, що пересилаються звичайною поштою.

– Я –

Яндекс — російська пошукова система, що є найбільшим пошуковим сервером Рунета.

Яндекс.Директ — рекламна мережа Яндекса для рекламодавців, що дозволяє їм використовувати майданчики Рекламної мережі Яндекса (РМЯ).

Англійський алфавіт

– A –

AdSense — рекламна мережа Google для власників сайтів, що дозволяє їм заробляти публікацією оголошень різних видів. Мережа працює за принципом контекстної реклами — відвідувачу показуються оголошення з тематикою, яку він шукав у Google або яка відповідає тематиці сторінки.

AdWords — рекламна мережа Google для рекламодавців, що дозволяє їм використовувати майданчики AdSense.

– З –

Click fraud (клік-фрод, шахрайство) — шахрайський спосіб витрати грошей рекламодавця. Шахрайство (накликивание) передбачає кликання по оголошеннях рекламодавців, витрачаючи їх бюджет. Клік-фрод можуть проводити як власник сайту за допомогою програм або інших способів, отримуючи плату за кожен клік, так і конкуренти рекламодавця (якщо на день запланований певний бюджет, то він скликивается за самий короткий час, після чого бюджет вичерпується і оголошення конкурента знімаються з показів).

CPA (Cost-per-Action — плата за дію) — варіант розрахунків, при якій оплата власнику рекламної площадки проводиться при переході відвідувача на сайт рекламодавця і виконання нею обумовлених дій.

Наприклад, я отримаю плату, якщо відвідувач з мого сайту перейде на сайт рекламодавця і зробить реєстрацію. Якщо реєстрація або інше обумовлену дію не проведено, я не отримаю нічого.

CPS (Cost-per-Sale — плата за придбання) — варіант розрахунків, при якій оплата власнику рекламної площадки проводиться при переході відвідувача на сайт рекламодавця і здійсненні покупки.

Наприклад, я отримаю свій відсоток або обумовлену плату, якщо відвідувач з мого сайту перейде на сайт рекламодавця і купить товар.

CPC (Cost-per-Click) — варіант розрахунків, при якій оплата власнику рекламної площадки проводиться за кожен клік відвідувача по рекламному оголошенню. Подальші дії користувача на оплату не впливають.

CPT (Cost-per-Thousand — вартість за тисячу) — варіант розрахунків, при якій оплата власнику рекламної площадки проводиться за тисячу показів рекламного відвідувачам сайту. Подальші дії користувачів на оплату не впливають.

CPM (Cost-per-Mile) — повний аналог і синонім CPT.

CPV (Cost-per-Visit — вартість за відвідування) – варіант розрахунків, при якій оплата власнику рекламної площадки проводиться при переході обумовленої кількості відвідувача на сайт рекламодавця.

CTR (click-through rate) — показник ефективності рекламного блоку. CTR вираховується відношенням кількості кліків до кількості показів блоку. Одиниця виміру — відсотки. Максимально можливий варіант — 100% (100 показів блоку, 100 кліків), але такого ніколи не буває.

– G –

GIF (Graphics Interchange Format) — формат зберігання графічних зображень, що використовує стиснення без втрат. Файли цього формату мають розширення .gif і широко використовується в інтернеті. Різновид цього формату — GIF98a, так званий анімований GIF.

– I –

IP-адреса — унікальна адреса комп’ютера в Інтернеті, який складається з чотирьох чисел, що знаходяться в діапазоні від 0 до 255 і розділених точками. Наприклад: 127.15.6.13.

– F –

FAQ (Frequently Asked Questions — часті питання) — список поширених запитань і відповідей на певну тему. Саме з читання FAQ слід починати своє знайомство з будь-яким сервісом інтернету.

– P –

PNG (англ. portable network graphics) — формат збереження графічної інформації, що використовує стиснення без втрат. PNG був створений для поліпшення і для заміни формату GIF. Файли цього формату мають розширення .png і широко використовуються в інтернет (мається на увазі формат PNG8).

Google Pagerank (PR) — алгоритм розрахунку авторитетності сторінки, використовуваний пошуковою системою Google. PageRank являє собою числову величину, що характеризує «важливість» сторінки в Google. Чим більше кількість посилань на сторінку, тим вона вважається «важливіше».

– S –

SEO — див. Пошукова оптимізація.

– J –

JPEG (Joint Photographic Experts Group) — формат зберігання графічних зображень, що використовує стиснення з втратами. Розширення файлів формату .jpg. Стиснення цього типу дозволяє створювати файли невеликого розміру при допустимому якості зображення. Широко використовується в інтернеті.

– H –

HTML (HyperText Markup Language) — мова гіпертекстової розмітки. Використовується для створення веб-сторінок. Опис мови HTML можна отримати на сайті http://www.w3.org/.

HTTP (HyperText Transfer Protocol) — протокол передачі гіпертекстових документів між клієнтом і сервером у середовищі WWW. Якщо ви звернете увагу на адресний рядок вашого браузера, то побачите що адреси всій сайтів починаються саме з «HTTP://» або «HTTPS://», якщо протокол зашифрований.

– U –

URL (англ. Universal Resource Locator — універсальний адресний покажчик) адресу сторінки сайту в текстово-цифровому вигляді. На інтернет-сленгу називається УРЛом. Саме URL вводиться в адресний рядок браузера, після чого ви потрапляєте на сайт.

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!