Як заробити на сайті. Способи заробітку за допомогою сайту

4

Говорячи про заробіток в мережі інтернет, багато увазі заробіток на сайті. Така точка зору цілком слушна — без сайту заробити в мережі значно складніше, якщо не говорити про фрілансі. Інша справа, що цей сайт потрібно мати або вміти зробити. Або принаймні мати бажання його зробити. Особливості створення сайту розглянуті в інших матеріалах цього розділу, а в цій статті ми поговоримо про методики заробітку на сайті.

Існує досить велика кількість типів сайтів — портали, блоги, новинні ресурси, варезні сайти з піратським контентом і т. д. На перший погляд настільки ж різноманітні і методики отримання прибутку, але загалом все зводиться до публікації рекламних матеріалів і розміщення партнерських посилань (реферальні і партнерські програми). Почнемо огляд.

Публікація реклами

Рекламні матеріали зазвичай представлені у вигляді банерів, тізерів або блоків контекстної реклами. Остання в свою чергу може бути представлена як в графічному, так і тестовому вигляді. Слід враховувати, що при надлишку реклами сторінка завантажується повільніше, а читання матеріалу буде ускладнений, особливо якщо рекламні блоки розміщуються після кожного абзацу. Тому потрібно дотримувати баланс, що дозволяє уникнути цих проблем. Простіше кажучи, контролювати свою жадібність 🙂

Заробіток на банерах

Публікацію банерів можна без перебільшення назвати самою старою методикою отримання прибутку, яка не втратила актуальності і в наш час. Переконатися в цьому можна, зайшовши на будь-який сайт.

Банером називають графічне зображення, кажучи простіше, картинку. Банери мають стандартні розміри, які слід враховувати при створенні свого сайту — потрібно передбачити місця для їх розміщення.

Суть заробітку на банерах проста. Зазвичай банер полягає в посилання, перейшовши по якій, відвідувач вашого сайту потрапить на сайт рекламодавця. У переважній більшості випадків банер розміщується на певний час (зазвичай місяць), за який ви отримуєте гроші. Кажучи іншими словами, рекламодавець купує на місяць місце на вашому сайті. По закінчення цього терміну він дивиться кількість переходів по банеру, а потім приймає рішення про доцільність подальшого співробітництва.

Тематика банерів зазвичай жорстко прив’язана до тематики сайту, або суміжних тематик, що дає можливість переходу за посиланням банера. Погодьтеся, навряд чи хтось перейде по посиланню банера з автозапчастинами на медичному сайті.

Заробити на банерах власнику сайту можна на біржах банерної реклами, що є посередником між рекламодавцями і власниками сайтів, а також прямим розміщенням, якщо рекламодавець вийшов безпосередньо на вас.

Заробіток на тизерах

Наступний спосіб — публікація тизерної реклами, складовою все більшою і більшою мірою конкуренцію банерах.

В цілому, тизерами можна назвати ті ж картинки, але при їх створенні використовуються інші технології. Використання цих технологій дозволяє робити зображення більш динамічними й інтерактивними. Напевно вам не раз доводилося бачити рекламу різних ігор, при наведенні курсору миші на яку відбувалися якісь дії (з’являвся курсор прицілу, наприклад, і т. д). Це і є тизери.

Суть заробітку на тизерах не відрізняється від показу банерів. Відмінності полягають у величині заробітку — оскільки тизери більш динамічні і інтерактивні, то шансів на те, що відвідувач клацне на тизері виразно більше. Тематика тизерів в переважній більшості випадків також прив’язана до тематики сайту.

Заробити на тизерах власнику сайту можна на біржах тизерної реклами. На відміну від банерів, пряме розміщення використовується виключно рідко, бо зробити банер у Фотошопі може практично кожен, чого не скажеш про тизерах — робити їх значно складніше.

Заробіток на контекстній рекламі

Контекстну рекламу можна з повною впевненість назвати самим поширеним видом заробітку на сайті. Поширеність її криється в ефективності — користувачеві показується саме те, що його цікавить. Це може бути реклама, тема якої відповідає тематиці сторінки; це може бути реклама, тема якої була взята з аналізу пошукових запитів відвідувача.

Одними з найбільш відомих сервісів для заробітку на контекстній рекламі є Google Adsense (Гугл Адсенс) і Рекламна мережа Яндекса (РМЯ). Обидва сервісу належать своїм пошуковим системам і саме вони виводять рекламу, грунтуючись на пошукових запитах. Наприклад, якщо ви шукали холодильник, то на сайтах з контекстною рекламою незалежно від їх тематик будуть крутитися оголошення з холодильниками, здатні вас зацікавити.

Прибуток від розміщеної на сайті контекстної реклами безпосередньо залежить від кількості переходів по посиланнях цієї реклами — чим їх більше, тим вище величина заробітку. Ніякої оплати наперед ні — що заробили, те й ваше.

У всіх перерахованих вище методики вам потрібно зареєструвати сайт на якомусь сервісі публікації реклами. Якщо ваш сайт відповідає вимогам цього сервісу, то він буде прийнятий, після чого на ньому розташована код рекламного блоку. Ніщо не заважає поєднати кілька видів реклами — на моєму сайті, приміром, публікується банерна та контекстна реклама. Один час я пробував крутити ще й тизери, але потім відмовився із-за надлишку явного реклами.

Тепер перейдемо до іншого способу заробітку на своєму сайті — публікації посилань.

Публікація посилань

Посилальне просування грає одну з ключових ролей у висновку сайтів на високі позиції у видачі пошукових систем. Відповідно, публікація посилань є одним з досить поширених способів монетизації свого сайту.

Публікація посилань статейного просування

Говорячи про поширеність посилального просування, я мав на увазі саме просування статтями. Суть заробітку така — власник сайта розміщує статтю рекламодавця з посиланням на просувний ресурс, за що отримує обумовлену плату. На перший погляд, все просто, але це тільки на перший погляд. Просування посиланнями як таке не вітається пошуковими системами, не без підстави вважають його штучної маніпуляцією результатами пошуку. Крім цього, непомірним розміщенням посилань зі свого сайту (називаються вихідними посиланнями), можна легко «вбити» свій ресурс, перетворивши його в лінкопомийку.

Линкопомойками (від англ. link — посилання) називають сайти з великою кількістю вихідних посилань і мають у зв’язку з цим низький рівень довіри в пошукових систем (низький траст). Розміщення статей на таких сайтах якщо і здійснюється, то за досить скромним розцінками.

Для заробітку на посиланнях бажано мати початкові знання з оптимізації та просування (SEO). Це може здатися складним, але насправді ці знання можна отримати за пару годин читання потрібних матеріалів. Вони є в мережі, знайти їх нескладно.

Заробити на продажі посилань можна як на біржах, так і з прямим розміщенням — на різних форумах SEO є безліч оголошень, де власники сайтів пропонують свої майданчики для розміщення посилань. Теж варіант. А якщо сайт хороший, на вас можуть виходити рекламодавці без всяких форумів і бірж. Трапляється це не часто, тому основним постачальником рекламодавців є все-таки біржі.

Незважаючи на все вищесказане, багато заробляють на публікації посилань, маючи при цьому відмінні трастові сайти. Зайшовши на будь-яку біржу можна побачити, що найдорожчі сайти — це популярні новинні портали. У той же час на тих же біржах існує маса відверто халтурных сайтів, зроблених спеціально для заробітку на посиланнях. Ціна їх значно нижче, але зробити найпопулярніший і якісний проект дійсно дуже непросто, тому кожен заробляє як може.

Заробіток з партнерськими і реферальными програмами

Наступний, досить популярний заробіток на сайті — різноманітні реферальні і партнерські програми. Їх суть полягає в публікації на сайті своїх матеріалів з посиланням на партнерський проект. При переході по посиланню і виконання певної дії нараховується оплата. Існує досить великий спектр варіацій стосовно оплати і дій. В деяких випадках потрібно, щоб відвідувач, що прийшов з вашого сайту рефреральной посиланням, здійснив покупку; обмінний пункт або платіжна система платять відсоток від суми транзакції; в клікових проектах виплачується відсоток від суми заробітку наведеного вами користувача і т. д.

Цей сайт спочатку був заточений на залучення рефералів в кликовые проекти. Згодом я переорієнтував його і почав заробляти іншими способами, серед яких знайшли своє місце і партнерські програми.

Який сайт потрібен для заробітку

Сайт для заробітку, повинен володіти певними характеристиками. Найголовніші з них — відвідуваність, тематика і тИЦ.

Відвідуваність є основним фактором, що впливає на величину заробітку, особливо для контекстної реклами. У деяких рекламних біржах і проектах існує поріг відвідуваності, нижче якого сайти в систему не приймаються. Приміром, РМЯ вимагає 300 відвідувачів в день, Міралінкс більш лояльний — для співпраці з цим сервісом потрібно 50 відвідувачів. Поріг існує практично скрізь, але є і виключення — Ротапост, приміром, який не регламентує кількість відвідувань. Для початківців — те що потрібно.

Висновок досить простий — якщо ви створили сайт і вирішили заробити на ньому, то для початку його потрібно розвинути — з відвідуваністю в кілька десятків осіб шанси монетизації невисокі. Виняток складають проекти на зразок Ротапоста, де можна заробити на продажі посилань без високої відвідуваності. Багато хто так і роблять — роблять кілька сайтів (у багатьох деколи більше десятка), додають їх у біржі і заробляють таким чином.

Наступний фактор — тематика. При всій повазі до шахів, зрозуміло, що на сайті з такою тематикою ви особливо не заробите. Ні, є, звичайно, контекстна реклама, показує відвідувачеві цікаві їй оголошення, але досягти відвідуваності, при якій контекстна реклама принесе відчутний прибуток, буде непросто. Яку ж вибрати тематику? Це питання питань, що новачки часто задають на профільних форумах. Досвідчені манімейкери зазвичай ігнорують такі запитання з однієї простої причини — всі популярні теми давно «палені». Існують неймовірну кількість сайтів на медичну тематику, будівельну, автомобільну і т. д. і т. п. Тому, якщо і знайдеться якась нова тематика з низькою конкуренцією (що означає швидкий розвиток сайту та отримання прийнятної відвідуваності), то вам її ніхто не озвучить — це по суті комерційна таємниця.

Все вищесказане звучить не дуже обнадійливо, але тематика сайту має особливу актуальність для контекстної реклами. Якщо ж ви плануєте зайнятися заробітком на посиланнях, то достатньо зробити невеликий сайт з якісним вмістом будь-якої тематики (а деколи взагалі без чітко визначеної тематики) — на ньому цілком можна почати заробляти. За словом «якісний» мається на увазі унікальність контенту — сайт з стыренными запозиченими текстами майбутнього не має.

Тепер про тіц. Поточний індекс цитування придуманий пошуковою системою Яндекс для визначення популярності сайту. У Гула був PR (PageRank), які зараз скасовано. ТІЦ не впливає на позиції сайту у видачі, в цілому, його можна вважати пережитком, але в деяких проектах заробітку на сайті вимагають наявність тіц. Інакше як дурницею назвати не можна з однієї простої причини — тИЦ можна підвищити (на інтернет-жаргоні — накрутити) за допомогою закупівель посилань. Тим не менше факт залишається фактом, і якщо ви власник нового створеного сайту, то про нарощування тіц в деяких випадках доведеться подумати.

Тепер коротко пробіжимося по способам створення сайту.

На чому робити сайт

Сайт можна зробити трьома способами — написати код самому, використовувати движок, або зробити його на конструкторі сайтів. Для написання коду повноцінного сайту потрібні знання в області програмування, CSS та інших суміжних дисциплінах, тому цей варіант можна сміло відкинути. Існує можливість створення сайту на базі сервісів mail.ru, narod.ru, ya.ru та інших подібних безкоштовних сервісах, але всерйоз розглядати їх в якості майданчиків для заробітку не має сенсу. Залишаються движки і конструктори.

Сайт на движку

Використання готових рішень у вигляді движків є одним з найбільш популярних варіантів створення свого сайту. Найбільш поширені безкоштовні Джумла і Вордпресс. Вони вимагають мінімальних знань для створення свого сайту. Проте навіть ці мінімальні знання передбачають достатньо високий поріг входження. Сайт розміщується на хостингу, тому потрібно цей хостинг мати, треба вміти розгорнути на ньому движок, натягнути на движок готовий безкоштовний шаблон (або зробити самому), потрібно вміти, нарешті, налаштувати сайт і вирішувати проблеми, що періодично виникають. Не забуваємо про те, що сайту необхідно доменне ім’я (адреса), яке потрібно вміти купити і направити його свій хостинг.

Досить високий поріг створення сайту при використанні движків багато називають недоліком, але я не схильний так вважати — будь-які нові знання, це однозначний плюс. Так доведеться витратити час, але натомість ви навчитеся основам створення сайтів і отримаєте свій, незалежний ні від кого сайт. По-друге, займатися заробітком на сайті, не знаючи цих основ, трохи дивно, чи не так?

Сайт на конструкторі

Сучасні технології у вигляді конструкторів дозволяють створювати сайти без спеціальних знань. Досить зареєструватися на такому конструкторі, після чого ви отримаєте готовий сайт, який можна наповнювати змістом.

При уявної переваги конструктори володіють рядом недоліків. Найважливіший з них — ви втрачаєте незалежність і прив’язується до конкретного конструктору. Сайт на движку ви можете перенести на інший хостинг, при бажанні можна перейти на інший движок (хоч це і непросто). З конструктором це не представляється можливим. Більш того, якщо він перестане існувати, ви втратите сайт, оскільки зазвичай конструктори пропонують своє специфічне доменне ім’я. Останнім часом багато конструктори дозволяють купувати окремо доменне ім’я і прив’язувати його до свого сайту на конструкторі. Якщо ви надумаєте використовувати конструктор, то обов’язково потрібно скористатися цією можливістю — в разі чого, це ім’я залишиться з вами. І якщо ви зберігаєте свої публікації на домашньому комп’ютері, то за порівняно короткий час можна купити хостинг, встановити движок і набити його збереженими матеріалами з колишніми URL (адреси сторінок). Це непросто, але таким чином при зникненні конструктора ви відновите свій сайт. Якщо доменного імені немає, буде втрачено все.

І ще. Багато сервіси не приймають сайти на безкоштовних конструкторах, що звужує можливості для заробітку.

Таким чином, найкращим варіантом для створення сайту є використання движка на хостингу. Всі хостинги дозволяють робити резервні копії сайтів — в разі чого, сайт можна відновити за кілька хвилин або в крайньому випадку розгорнути на іншому хостингу. Але такі фатальні випадки бувають дуже рідко, зазвичай все працює як треба.

Сайти, створені на безкоштовних платформах narod.ru і в багато інших біржі взагалі не приймаються, тому розглядати їх не має сенсу. Виняток становить Ливинтернет, багато роблять на базі нього сайти і досить непогані, з гарною відвідуваністю.

Потрібні вкладення при заробіток на сайті

Так, для створення свого сайту потрібно витратитися, якщо не вибраний варіант з безкоштовним конструктором. Вам доведеться купити доменне ім’я та хостинг. Питання розкрито в матеріалі «Що потрібно для створення сайту».

Ми визначили основні напрямки і особливості заробітку на своєму сайті. Багатьом аспектам цієї діяльності присвячені окремі розділи мого сайту, в яких можна знайти більш вичерпні відомості. Створення сайту, його наповнення, підтримка і заробіток — справа непроста, особливо для тих, хто не володіє потрібними знаннями. Але інтернет великий, і в ньому можна знайти відповідь на будь-яке питання, пов’язаний з створенням сайту. Винагородою за витрачений час буде новий рівень знань, що дають розуміння роботи мережі. І прибуток, звичайно. Пусти невелика в початку — головне в цьому ділі саме початок. Колись давно і я роздумував, чи варто «паритися» і створювати свій сайт. Результат перед вами.

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!