Пишемо пост для блогу. Практичні рекомендації

5

Як написати статтю для блогу? Легко це чи ні? Скільки це забере часу і з чого почати? Напевно багато хто з людей, які вирішили створити свій сайт або блог задавалися цим питанням. І відповісти на них не так вже і просто. Але ми спробуємо…

Як написати статтю для блогу

Ті люди, які давно ведуть свій блог, не завжди пам’ятають, як вони починали, — здається до смішного простим. У той же час новачкові зовсім не до сміху… Людина, що вирішила відкрити свій блог, може перебувати на роздоріжжі — аж надто багато питань виникає. І найважливіші з них: скільки це забере часу і чи зможу я сам написати пост для блогу. На безлічі сайтів доводилося читати подібні висловлювання: «Написати статтю для блогу — це дуже просто, ви навіть можете не вміти писати». Думаю, подібні висловлювання можуть викликати хіба що посмішку.

А насправді — легко написати статтю для блогу?
Кожному з нас доводилося писати твори в школі. І всі знають, що одним це заняття дається легко, а інші ламають голову над кожною фразою. Ось і відповідь. Всі ми люди, і те, що без праці дається одному, може виявитися непосильним завданням для іншого.
Що ж робити? Спробуйте накидати невелику статтю. А краще три або чотири. Критично оцініть їх, зверніть увагу на витрачений час. Цей невеликий тест для себе відкриє вам очі на багато що. У тому числі відповість на питання, чи варто взагалі заводити свій блог. І якщо ви прийшли до висновку, що більш-менш можете викладати свої думки в письмовому вигляді, то саме час перейти до практичних порад, які полегшать вам це справа і заощадять час. Яке, як відомо, гроші.

В якій програмі працювати

Набирайте текст статті в текстовому редакторі, а не в адмінці блогу. Word або OpenOffice цілком підійдуть для цієї мети. Що нам це дасть?

По-перше, інформація буде знаходитися на жорсткому диску і ми завжди зможемо зберегти її і вийти з програми. Адже іноді виникає така необхідність, погодьтеся. Крім того, ми не втратимо дані при раптовому розриві зв’язку і відсутності інтернету.

По-друге, в цих програмах підсвічуються орфографічні помилки. Блог з граматичними помилками приречений на провал. По закінченні роботи скопіюєте статтю в блозі і вже в редакторі адмінки зробіть форматування тексту — виділення жирним, підзаголовки і т. п. Хоча я і форматування роблю в Worde — мені так зручніше.

Якщо ви любите набирати текст статті безпосередньо в адмінці блогу, використовуйте браузер Firefox. У ньому є корисна надбудова, перевіряє правопис російської мови і підкреслює слова з помилками.

Продумайте робочий графік

Від планування робочого процесу залежить багато чого, і процес цей суб’єктивний. Одні люди відрізняються підвищеною працездатністю вранці, інші ввечері. Потрібно визначитися в який час дня вам зручніше працювати при мінімальних витратах часу. Непоганий варіант — використовувати і ранок, і вечір. (див. наступний абзац). Але якою б ви не придумали робочий план, намагайтеся строго дотримуватися його. Придумати і виконати — різні речі. Рано чи пізно ви звикнете до свого плану і продуктивність ваша підвищиться. Або, якщо хочете, збільшиться вільний час.

Працюйте наперед

Іноді має сенс не публікувати свеженаписанный пост відразу, а спробувати забути про нього і, повернувшись через кілька днів (годин), перечитати його. Повірте, свіже сприйняття дасть свої плоди і вам буде змінити. Завжди знайдеться, що прибрати, а що і дописати. Зрозуміло, цей варіант неможливий при стислих термінах, але якщо час дозволяє, використовуйте його. Хоча б перший час.
Якщо ви вирішили йти таким шляхом, то оптимальний варіант такий: вранці пишете статтю на свіжу голову (з чашкою кави, звичайно), ввечері перевіряєте та публікуєте її. Або пишете статтю ввечері, а публікуєте вранці.

Про теми поста

Зайве говорити, що від теми статті залежить дуже багато. Актуальна тема вже гарантує посаді певний успіх. Також зайве згадувати, що автор має досить професійно орієнтуватися в рамках теми. Але це не завжди можливо — адже ми вирішили заробляти гроші на блозі. А це означає, що ми пишемо пости на замовлення, і абсолютно немає гарантії, що тема клієнта буде відома вам. Якщо це і станеться, то це, швидше, виняток із правила.
Що ж робити? Потрібно докласти зусиль і ознайомитися з темою. Це займе певний час, але окупиться сторицею. По-перше, це оцінить ваш клієнт, а по-друге, що дуже приємно для будь-якого автора, над вашим постом не будуть сміятися відвідувачі. Ну, а де взяти інформацію про потрібній темі? Можна і в інтернеті, але при цьому слід пам’ятати, що автори дуже багатьох ресурсів не керуються цим правилом і з сайту на сайт кочує неперевірена, а іноді і просто невірна інформація. І якщо ви відчуваєте, що все-таки не володієте предметом повною мірою, або не можете знайти потрібну інформацію, краще відкласти ручку (клавіатуру) і не писати нічого.

Логічне розбиття статті

Логічно розбивайте текст. Він повинен ділитися принаймні на дві частини. Перша йде до роздільника тексту і відображається на першій сторінці блогу у вигляді анонсу. Вона повинна дати відвідувачу блогу уявлення про тему статті. Важливість її (як і заголовку поста) важко переоцінити — саме від них залежить, чи піде відвідувач за посиланням, щоб прочитати ваш пост, або проігнорує його.
Друга, основна частина, що містить своє логічне або смислову розбиття. Насамперед, це абзаци. Якщо ви не використовуєте відступи між ними, вам необхідно використовувати інший спосіб поділу тексту поста. Наприклад, використовуючи підзаголовки, як в цій статті. У будь-якому разі текст не належним бути однорідним — очей повинен зачепитися за щось. Інакше, перервавши читання посту, відвівши очі вбік і знову поглянувши на статті ви не знайдете місце, з якого потрібно продовжити читання.

Думка, думаю, зрозуміла. Відповідним чином треба оформляти і інші частини тексту поста: епіграф, цитати, післямова і т. д.

Графічне оформлення поста

Використання ілюстрацій підсилює ефект сприйняття тексту. Погодьтеся, що прочитати статтю з рецептом приготування торта — це одна справа. Але коли в тексті знаходиться барвисте зображення цього ж торта — то найчастіше у відвідувача може виникнути бажання кинути все і відразу йти його готувати. І це при однаковому тексті посту! Насправді все досить просто — включається образне мислення читачів і саме воно дає такий ефект. Не нехтуйте цією можливістю!

Як бачите, поради не складні. Читаються вони легко, але використовувати їх при написанні поста важче. І тим не менш, вони заощадять вам сили і час. Головне в цій справі — не поспішати. Це потім, коли з’явиться досвід і блог стане высокопосещаемым, потрібна швидкість. А зараз дуже важливо знайти методи роботи і напрацювати відповідні навички — саме вони і визначать вашу продуктивність. Хочете приклад? Будь ласка. Швидкість набору тексту безпосередньо впливає на час написання посту. Візьмемо двох людей з однаковим умінням викладати письмово свої думки. Один буде набирати текст двома-трьома пальцями, як більшість користувачів, і напише 20-30 постів. Інший витратить цей місяць на вивчення набору тексту сліпим методом — всіма пальцями обох рук. Швидкість роботи підвищиться разів у десять. Хто з цих людей виграє в кінцевому підсумку, вирішуйте самі.

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!