Заробіток на банерах: від чого він залежить і як заробити на банерній рекламі

4

Заробіток на банерах — один з найпоширеніших способів отримання прибутку за допомогою сайту в мережі інтернет. Більш того, його з повною впевненістю можна назвати і найстаршим — перші банери з’явилися з появою перших сайтів, коли не було ні флеш-технологій, ні текстової контекстної реклами. Звичайно, з часом інші способи заробітку за допомогою публікації реклами потіснили банери, але про їх остаточне зникнення мова, схоже, не піде ніколи — достатньо зайти на будь-який сайт, щоб переконатися в цьому. У цій статті ми розглянемо основи заробітку на банерах і дізнаємося фактори, від яких залежить величина заробітку.

Заробіток на банерах відноситься до заробітку на сайті, званим також монетизацією сайту або монетизацією трафіку (відвідуваності) — величина заробітку на банерах залежить від багатьох факторів, але одним з найважливіших є саме відвідуваність сайту. Всі фактори і важливі моменти роботи ми розглянемо пізніше, а поки визначимося, що таке банер і які бувають банери.

Що таке банер і які бувають банери

Вікіпедія дає таке визначення банеру:

Банер — один з поширених форматів реклами в мережі інтернет, що представляє графічне зображення …. здатний містити анімацію, і є гіперпосиланням на сайт рекламодавця…

Все вірно, точніше не скажеш. Як випливає з визначення, банери бувають статичні і анімовані. Зі статичними, нерухомими банерами все ясно — звичайна оптимізована графіка для інтернету у форматах PNG, JPG і GIF. Якщо говорити про анімованих банерів, то в переважній більшості випадків використовується флеш-технологія або файли в форматі GIF98a (т. зв. анімований GIF). Останній не викликає труднощів у користуванні і розміщенні, відображається без проблем у всіх браузерах, а ось криво виготовлений флеш-банер може підвішувати комп’ютер користувача, бо флеш-технологія активно використовує процесор. Кілька відкритих сторінок з флешем плюс парочка працюючих програм — і комп’ютер може почати пригальмовувати. Сучасні потужні процесори, а банери зазвичай роблять професіонали і такі випадки в наш час рідкість, але мати інформацію про таку проблему, погодьтеся, не завадить.

Раніше банери мали різні розміри — кожен дизайнер робив їх на свій смак. Такий бардак довго тривати не міг і були запроваджені базові розміри банерів, які стали практично стандартами. Розробляючи свій сайт, веб-майстер повинен враховувати ці розміри, продумуючи заздалегідь місця розміщення банерів — в іншому випадку при замовленні на розміщення рекламних матеріалів банер може просто не влізти в потрібне місце. Найпоширеніший розмір, який використовується повсюдно — 468х60 пікселів. Настільки ж поширений і найменший розмір — 88х31 піксель, який використовується у вигляді лічильників відвідувань. Дізнатися, які бувають розміри банерів ви зможете, пройшовши по посиланню, а ми підемо далі.

Що потрібно для заробітку на банерах

Відповідь очевидна — потрібний сайт. Створення сайту можна присвятити цілий портал — сучасні сайти використовують безліч технологій. З цієї причини не будемо вдаватися в подробиці сайтобудування, а лише коротко пробіжимося по цій темі.

Без всяких сумнівів, сайт на платному хостингу краще, ніж сайт, зроблений на безкоштовному конструкторі Uсoz або подібних ресурсах.
По-перше, на таких сайтах як плати за надані можливості може публікуватися реклама, яка розміщується, звичайно, на самому видному місці, складаючи конкуренцію рекламних матеріалів веб-майстра.
По-друге, якщо сайт піде на підйом, рано чи пізно прийде бажання перевести його на нормальний, платний хостинг, дає повний контроль над усім — починаючи з коду бази даних і закінчуючи створенням власних поштових скриньок на основі доменного імені. А перевести його буде не так просто — якщо матеріали сайту для програміста, може, і не складе праці перекинути на інший движок, то як бути з доменним ім’ям, отриманим від безкоштовного хостера? Його то ви не заберете з собою!
Втім, багато сучасні безкоштовні конструктори і сервіси, що пропонують готові безкоштовні сайти і блоги, дозволяють використовувати свої доменні імена, і при такому підході проблеми з перенесенням домену на інший хостинг не виникне. Але за окремий, свій домен доведеться платити, а вкладені гроші, то не розумно доповісти ще й зробити сайт автономної майданчику у вигляді платного хостингу?

Наступний момент — з часом може з’явитися бажання заробляти не тільки на показі банерної реклами. Так от, багато сервіси і біржі інтернету, сайти, розміщені на безкоштовних хостингах, не приймають взагалі або приймають з різними умовами та обмеженнями. Цю особливість слід мати на увазі, так само як і те, що солідні рекламодавці навряд чи зацікавляться сайтом, створеним за допомогою безкоштовного конструктора.

Все вищесказане — моя особиста суб’єктивна точка зору. Багато веб-майстри спокійно роблять сайти і блоги на безкоштовних сервісах і цілком задоволені. Залишається, правда, питання, що буде з сайтами, якщо сервіси закриються… В якості інформації для роздумів наводжу витяг з правил біржі Rotaban, що займає одне з провідних місць (на момент написання статті) на ринку банерної реклами.

І останнє. Для заробітку на показ банерів потрібні мінімальні знання HTML — вам доведеться розміщувати код банера в тілі сторінки. Звучить це страшно, але, повірте, це найпростіше з усіх вимог до власника сайту, який вирішив підзаробити на баннеропоказах. Нічого складно в коді немає, навіть непосвяченому за 10 хвилин можна вивчити основні html-теги, щоб зрозуміти, куди ставити банер.

Від чого залежить заробіток на банерах

Серед різних факторів, що впливають на величину заробітку на банерах, найголовнішими і основоположними є:

  • Відвідуваність сайту
  • Тематика сайту
  • Місце розміщення банера

Є, звичайно й інші чинники, а саме на трьох «китах», які ми позначили, тримається величина прибутку на показі банерної реклами. Варто прибрати будь — та заробіток суттєво знизиться. Зупинимося докладніше на цих моментах.

Відвідуваність сайту

Найважливіший фактор, що впливає на розмір заробітку. Нехай будуть самі барвисті банери і найкращі місця на сторінці — без гарної відвідуваності (за рідкісним винятком) гарного прибутку не домогтися. На деяких біржах банерної реклами навіть варто поріг відвідуваності, нижче якого сайти в систему просто не приймаються.

Жаргон грає не останню роль як у звичайному житті, так і в інтернеті. Відвідуваність сайту часом називають трафіком, а якщо мова йде про банерах, то є і термін «банерний тарфик» або «банерний траф». Тому, коли ви почуєте вираз «купую банерний траф», то мова йде про розміщення банерів на вашому сайті — людина хоче купити вашу відвідуваність. Вираз «зливаю банерний траф в такій біржі» означає, що веб-майстер заробляє на показ банерів у зазначеній біржі.

Тематика сайту

Тематика сайту — другий найважливіший фактор, що визначає розмір прибутку як при роботі з банерами, так і іншими способами заробітку в інтернет за допомогою свого сайту. Від тематики залежить вартість переходів по банерах (кліків на них) і відвідуваність сайту, тому важливість вдалою тематики переоцінити важко. Очевидно, на сайті про шахах ви нічого не заробите, при всій повазі до цієї інтелектуальної гри.

Загальноприйнято думка, що банери непогано монетизуються на сайти, тематика яких пов’язана з бізнесом, будь то медицина, фінанси чи інші напрямки, де що продається. Заперечувати це безглуздо, але справа в тому, що таких сайтів — море, і домогтися високої відвідуваності нового сайту (а раз ви читаєте цю статтю, то ви явно новачок) дуже і дуже нелегко. Дивлячись на сайти з варезом, обвішаними банерами з голови до ніг, можна зробити висновок, що й вони приносять своїм власникам прибуток.

Окрема історія — сайти з жіночою тематикою. Існують навіть біржі, де реклама спрямована виключно на представниць прекрасної половини людства.

Місце розміщення банера

Розміщення банера — досить істотний фактор, щоб ним нехтувати. Існує пряма залежність від місця розташування банера і кількістю кліком на нього, що автоматично збільшує прибуток. У мережі можна знайти особливі схеми розміщення реклами, засновані на особливостях сприйняття людини, з яких можна зрозуміти, які місця на сторінці самі клікабельні і на яких доцільно розміщувати рекламні матеріали і банери зокрема. Одним з таких місць є шапка сайту, в якій веб-майстри зазвичай розміщують найдорожчі банери. Відповідно, розмістивши банер внизу сторінки або після великої кількості іншої реклами, важко очікувати від нього високої CTR або CPM.

Один з термінів, що необхідно знати при розміщенні банерів — поняття «першого екрану». Перший екран — це видима область сторінки без використання прокрутки. Кажучи іншими словами, це верхня частина сторінки, в тому вигляді, в якому вона з’являється після завантаження. Багато студії в приватному порядку зв’язуються з веб-майстрами і в якості умови висувають вимоги про розміщення банера саме в першому екрані, а не другому, який з’являється після прокручування сторінки.

Йдемо далі, до інших факторів, що впливають на прибуток.
Привабливість банера стоїть далеко не на останньому місці — це важливий фактор, на який, на відміну від інших, веб-майстер в більшості випадків впливати не може. Можна довго розповідати яким повинен бути банер, маніпулюючи складними термінами. А можна сформулювати усе простіше і зрозуміліше: банер повинен зацікавити відвідувача. Якщо це сталося, то шанс на перехід по баннеру дуже великий, особливо в тому випадку, якщо його тематика збіглася з тематикою сторінки. На жаль, не всі банери зроблені дійсно привабливо, з хорошою ідеєю. Особливо така ситуація характерна при роботі з біржами та іншими сервісами, де банери на сайт завантажуються в автоматичному режимі.

Час не стоїть на місці, з’являються нові методи реклами. Намагаючись на своєму сайті використовувати всі технології відразу, багато веб-майстри настільки перевантажують сайт рекламою, що нормальне читання його матеріалів стає неможливим і викликає природне роздратування: клікнув випадково на сторінці — вилетів popunder з банером, пройшла хвилина читання — з’явилося ще щось, ще деякий час — збоку виплило вікно з ще одним банером, намагаєшся його закрити, замість закриття відкривається ще якась сторінка з рекламою… Приємно перебувати на такому сайті і чи буде відвідувач переходити по банерам? Так, існують сайти, де від великої кількості банерів рябить в очах, і напевно вони приносять прибуток. Але, створюючи подібний ресурс, ви повинні розуміти, що якщо відвідувач знайде інший сайт з подібною тематикою і нормальним для сприйняття кількістю реклами, то на ваш ресурс він вже може не повернуться.

Якщо говорити про способи заробітку на банерах, то є два принципово різних методи. У першому з них ви отримуєте прибуток за кількість показів банера на вашому сайті — його відвідуваність відіграє вирішальну роль при такому підході.
У другому випадку власник сайту отримує прибуток за переходи (кліки) по банерам. У такому разі тематика може вийти на перший план, особливо при ручному розміщення банерів.

Де можна заробити на банерах

Існує два способи роботи з розміщенням рекламних банерних матеріалів. У першому з них ви займаєтеся пошуком рекламодавців самостійно, у другому — реєструєтеся на біржах банерної реклами та банерних мережах.

Самостійний пошук, зрозуміло, забере більше часу, але і величина заробітку буде вище — немає посередника у вигляді біржі. Втім, якщо добре розкручений сайт, має ходову тематику, високу відвідуваність, то рекламодавці самі можуть шукати контакт з веб-майстром і пропонувати співпрацю.

Робота з біржами пропонує власнику сайту більш простий шлях — реєстрація, модерація (перевірка) сайту, в ході якої можуть запросити пароль і логін до сервісу статистики для перевірки відвідувань, потім слідує вибір тематики, і, нарешті, отримання коду рекламного банерного блоку. За кілька годин всі ці кроки можуть бути пройдені, що не зрівняється з тимчасовими витратами самостійно при пошуку партнерів.

P. S.

Більше додати нічого. Кілька слів про власний досвід роботи. Були спроби заробити на банерах, але специфіка сайту про заробіток така, що 90% відсотків банерів вели на явні лохотрони. Ведучи розмову про заробіток в мережі, маючи один з найбільших розділів про лохотрон і спрямовуючи в той же час відвідувачів на сайти з обманом — це шлях до втрати довіри та зниження відвідуваності. З цих причин розміщення банерної реклами було практично припинено, хоча періодично я співпрацюю з деякими біржами і розміщую банери, що не суперечать політиці мого сайту. Більша ж частина банерів, які ви бачите на сайті, знаходяться в рамках контекстної, а не банерної реклами в чистому вигляді.
Приклад яскраво демонструє, наскільки важлива тематика сайту — плануючи працювати з банерами або створюючи новий сайт, слід чітко розуміти, на яких напрямках банерна реклама може принести відповідний вкладеним тимчасових і трудових витрат дохід.

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!