Як оцінити місце для банера. Що таке CPT, eCPM і CTR банера

5

При будь-якому заробіток обов’язково виникає необхідність визначити його ефективність на підставі яких-небудь даних. Якщо говорити про заробіток на показ банерів, то для вирішення вищезгаданої завдання прийнято оперувати термінами CTR, CPM і CPT. Кожен з них допомагає відстежити ефективність роботи і оцінити місце для банера. Власнику сайту за зрозумілих причин слід мати хоча б загальне уявлення про цих таємничих термінах, які насправді нічого складного не представляють.

При заробіток на банерах дуже важливо правильно оцінити місце для банера — це аксіома. Висока ціна відлякає рекламодавця, низька призведе до демпінгу і зниження прибутку. Будь-якому починаючому вебмастеру хотілося б мати тверді визначення, спираючись на які можна було б вирахувати вартість баннероместа на своєму сайті. На жаль, точних визначень не існує, але є значення, на підставі яких можна наблизитися до потрібного відповіді, що ми і зробимо

Незалежно від способу і місця монетизації банерного трафіку, будь то біржа або прямий контакт з рекламодавцем, у переважній більшості випадків проводиться оплата банерного місця за певний відрізок часу. Таку схему оплати називають CPT.

Що таке CPT

CPT означає «Cost Per Time», що в перекладі з англійської виглядає як «плата за час». В якості тимчасового відрізка прийнято оперувати одним місяцем.

При безпосередній роботі з рекламодавцем його перше питання буде таким: «Скільки коштує в місяць розміщення банера такого-то розміру в такому-то місці вашого сайту?» При роботі з банерними біржами використовується така ж схема роботи, в якій, як бачимо, нічого складного немає, все просто і зрозуміло, за винятком однієї речі: як оцінити місце для банера на своєму сайті?

Питання непростий, але зрозуміло, що в основі відповіді лежить трафік — відвідуваність ресурсу. В одного сайту за місяць набігає 20 тисяч переглядів, в іншого — в десять разів більше. Ціна за місяць не може бути однаковою, чи не так? Для отримання відповіді нам потрібно просунутися трохи далі, до поняття CPM, яка з’ясує багато і полегшить підрахунок вартості баннероместа.

Що таке CPM (eCPM)

CPM походить від англійського «Cost Per Millenium», що в перекладі означає «вартість за тисячу» і вимірюється в грошових одиницях. Погодьтеся, вже легше — ми прив’язалися до відвідуваності, але новий виникають питання: а як підрахувати вартість банерного місця за тисячу показів?

Почнемо з того, що замість CPM прийнято оперувати терміном eCPM, в якому перший символ означає «ефективна». Обидва визначення однакові, але останній все частіше і частіше зустрічається у мережі, тому і ми надалі будемо оперувати саме ефективною вартістю, яка розраховується за формулою:

ціна за баннероместо / кількість показів * 1000.

Як можна зрозуміти, eCPM — абсолютна величина, спираючись на яку, можна робити певні висновки. Впевнений, не все зрозуміло, оскільки залишився невідомими ключовий момент — ціна за місце. Тому давайте розглянемо реальний практичний приклад, що пояснює механізми CPT і eCPM.

В біржі RotaBan було розміщено місце для банера рекламодавця. Природно, виникло питання про його оцінку. Біржа пропонує свою формулу оцінки вартості банерного місця для сайтів загальної тематики:

кількість відвідувань в місяць / 1000) * Х
де Х рекомендується брати від 0,5 до 10

На підставі формули були проведені розрахунки та отримано ціна в 200 рублів. Через день місце було куплено. Отже, працює схема CPT — «плата за час»: 200 грн. на місяць. Система визначила середня кількість переглядів сайту в той місяць, рівне 21438 показів (відвідуваність можна вирахувати самому, спираючись на дані будь-якого сервісу статистики, лічильник якого стоїть на вашому сайті).
Всі дані для формули є, вважаємо: 200 рублів / 21438 * 1000 = 9,33 рубля за тисячу показів, що і відображено у панелі статистики RotaBan, де eCPM підраховується автоматично.

Йдемо далі. Отже, є eCTR на 9,33, що становить приблизно 0,3 долара. Ви повинні поставити як мінімум два питання. Перший: «що мені робити з цим eCTR?», і другий, більш важливий: «такий eCTR — це багато чи мало?».

Знаючи eCPM, ви зможете дати більш-менш адекватну відповідь рекламодавцеві при його запиті про вартість місця в місяць. Відповідь, не висмоктаний з пальця, а заснований на відвідуваності вашого сайту і його особливості, про яких піде мова далі.

eCTM в 0,3 бакса — це добре чи погано? eCPM залежить від тематики сайту і місця розташування банера на сторінці. На одному і тому ж сайті у різних банерів може бути різна вартість за 1000 показів: один банер стоїть у шапці сайту, інший в нижній частині бічної панелі, один показується на всьому сайті, інший тільки в деяких розділах.

Тематика — досить важливий фактор, що впливає на eCPM. Чим менше конкурентів, тим більшу вартість за тисячу показів можна використовувати. Відповідно, якщо конкуренція висока, то мимоволі доводиться знижувати розцінки — ринок є ринок.

У багатьох описах в інтернеті хороший eCPM оцінюється в діапазоні від 1 до 25 баксів. Цікаво, звідки така статистика? Схоже, цифри просто копіюють з сайту на сайт, не замислюючись над ними. Ні, я не сумніваюся, що є портали, власникам яких рекламодавець платить 20 баксів за 1000 показів, але на форумах ефективна вартість баннеромест, пропонованих веб-майстрами, не вище 0,4 долара — 40 центів за 1000 показів. Та й рекламодавці не дурні — вони теж знають, що таке eCPM і, крім інших факторів, використовують його при виборі майданчиків для своєї реклами.

Що таке CTR

Все здорово, клієнт розмістив банер, ціна за місяць хороша. Можна радіти ні про що не замислюючись! На жаль, це не так.

Поставте себе на місце рекламодавця. Адже він переслідує особисті цілі, чи не так? У більшості випадків мета рекламодавців одна — перехід по банеру на свій сайт. Виняток — іміджеві банери, мета яких — муляти очі і вбивати в підсвідомість ім’я нового бренду. В інших випадках відвідувач повинен клацнути по банеру, і на цільовому сайті вчинити яку-небудь дію. Кажучи іншими словами, банер повинен бути ефективним. Саме ефективність банера і відображає CTR.

CTR, званий також клікабельністю, походить від англійського «Click Through Rate», що означає «показник клікабельності». CTR вимірюється у відсотках і виражає відношення числа переходів (кліків) по банеру до кількості його показів за формулою.

CTR = (кількість переходів/ кількість показів) * 100

Відповідно, якщо на банері кликнули 1 раз на протязі 1000 показів, то його CTR буде дорівнює 0,1%, що непогано — за відомостями, які дає інтернет, прийнятним вважається CTR в діапазоні від 0,01 % до 2 %. І знову виникає питання про те, наскільки можна довіряти цим цифрам. Виходячи з особистого досвіду роботи, скажу, що ні один з рекламодавців не продовжив співпрацю при CTR, рівним 0,1%. Ось тобі і прийнятний.

Яке відношення це має до власника сайту? — запитаєте ви, — адже Це проблеми рекламодавця! Так, все вірно, але його проблеми можуть стати вашими проблемами. Якщо він побачить, що банер не ефективний, то припинить його публікацію та власник сайту втратить оплачуване рекламне місце. Все, як бачимо, взаємопов’язано. Очевидно, що на CTR власник сайту вплинути не може — рекламодавець сам вибирає місце і сам надає банер.

Враховуючи CTR, можна робити прогнози і управляти ціновою політикою. Якщо банер явно неефективний, то можна заздалегідь шукати нового рекламодавця, в разі ж відмінною клікабельності можна спробувати акуратно підняти ціну рекламного місця.

Оскільки саме клік є мірою ефективності, то останнім часом на біржах пропонують покликовую модель оплати, а не тимчасову. Причина проста — рекламодавцям, як вже говорилося, потрібні кліки і відвідування сайтів, а не кількість показів банерів, і по новій моделі вони платять за кількість кліків, купуючи їх пакетами, по 100 штук, наприклад.

Мабуть, вистачить — є й інші терміни, але отриманих знань вам цілком достатньо для початку роботи. Звичайно, важливий досвід, і замінити його не зможуть ніякі статті, будь вони самими якісними в інтернеті. Сподіваюся, отримані дані допоможуть вам впевненіше орієнтуватися і почати заробляти на публікації банерів з мінімальними тимчасовими і матеріальними втратами.

Допомогла стаття? Помогитие і ви розвинутися сайту, опублікуйте посилання!